Nieuws

Blog

08
12

Een website zonder marketing is als Zeeland zonder water 

Een wereld waar Zeeland zonder water is. Je kunt het je niet verbeelden toch? Of wat dacht je van Jip zonder Janneke? Juist, dat bestaat niet. En zo is het ook met je website en marketing. Want wie laat nu een website bouwen zonder rekening te houden met wat een potentiële klant belangrijk vindt? Niemand toch zeker. Dat is dus wat we denken, maar vaak zien we dat klanten naar ons toe stappen en aangeven: ‘we hebben een jaar geleden een website laten maken, die er prima uitziet, maar gewoon niet oplevert.’ ‘Kan jij zorgen dat we een mooie stijlvolle website krijgen, die ook klanten oplevert?’

 

‘Een website die aansluit op jouw potentiële klant’

Een terechte vraag, die je ook mag stellen aan een website bouwer. Je mag er vanuit gaan dat de websitebouwer alle elementen verwerkt in een website. Zo vanzelfsprekend is het dus niet.

Een goede website, uiteraard spik en span in design, geeft in essentie antwoord op jouw klantbehoefte. Dat betekent dat je op zoek moet gaan naar de pijnpunten van jouw klant. Welke ‘problemen’ ervaart jouw doelgroep? Als je die weet, dan weet jij wat aandacht moet krijgen op jouw website om het verlangen te wekken dat jouw product of dienst het probleem wegneemt.

Met dat in het achterhoofd ga je als websitebouwer aan de slag met het bouwen en inrichten van de website.

 

‘Een mooie website, die inspeelt op jouw klant, maar niet vindbaar is’

Zo, mijn website ziet er mooi, strak en prachtig vormgegeven uit. De inhoud van je website sluit aan op wat jouw klanten aanspreekt en inspireert. We zijn er! Of toch niet? Nee, ik krijg vaak nog het argument terug; mijn website krijgt de complimenten van bekenden, dekt de materie en sluit aan op de klant, maar ik krijg er geen klanten uit?

 



‘Vinden jouw klanten jouw website?’

Dan is de grote vraag of klanten jouw website wel vinden? Weten of jouw website vindbaar is? Typ dan in de zoekmachine  jouw product of dienstverlening in en bekijk of je jouw website tegenkomt. Niet op je bedrijfsnaam, want die is wel vindbaar. Voor een hovenier (bv. tuinontwerp of tuinaanleg) en ben je al vindbaar? Nee, nog niet? Daar sta je dan met je spiksplinternieuwe website die in het oog springt, maar niet gevonden wordt in Google.

 

‘Een website met aandacht voor vindbaarheid in Google’

Een goed gebouwde website heeft oog en detail voor de vindbaarheid van de website in Google. Zonder een website met websitebezoekers, levert jouw website niets op. Jij wilt toch ook dat jouw online visitekaartje klanten oplevert? Daarom besteden wij bij het maken van jouw website voldoende tijd aan marketing en het vindbaar maken van je website. Dit laat zich merken door een zoekwoordenonderzoek, die antwoord geeft op het zoekgedrag en zoekintentie van jouw potentiële klanten. Zo weet jij op welke zoektermen jouw klanten zoeken. Met deze zoekwoorden in jouw website komt jouw website bovendrijven in de topposities van Google.

Wil jij een strakke, stijlvolle website, die antwoord geeft op jouw klantvragen en vindbaar is op de belangrijkste zoekwoorden voor jouw producten/diensten? Ontdek hoe jouw website een echte klanten machine word.

 

Vraag de specialist

 

TERUG NAAR OVERZICHT
NAAR OVERZICHT

Maak een afspraak?