Waarom storytelling van essentieel belang is voor jouw merk & concept.
Jouw merk. Welk gevoel heb je bij je merk? Denk je: merk? Wat is het? En hoe kan ik dit onderdeel maken van mijn bedrijf? Dat snappen we. En daarom willen we jou meenemen in jouw merk & concept. Net zoals we jouw potentiële klant willen meenemen in wat jouw bedrijf gaat leveren. Een belevenis creëren, een gevoel krijgen bij wat jouw bedrijf maakt, levert en realiseert. Dat noemen wij ook wel storytelling.
Maar wat moet jij met storytelling? Jij zelf misschien nu even niets, maar jouw bedrijf wel. Want als je in wil spelen op jouw potentiële klanten, dan moet je deze mensen weten te raken met een goed verhaal. Een verhaal waardoor jouw potentiële klanten niet meer om jouw productie of dienstverlening heen kunnen. Dan wordt storytelling wel interessant voor jou! Nietwaar?
De belangrijkste vraag voor jou is: hoe kan ik mijn merk & concept positioneren en naar buitenuit communiceren.
Storytelling – is een vorm van content marketing waarbij een persoonlijk verhaal wordt gebruikt om informatie over een merk, product of dienst te geven. De authentieke verhalen die worden gebruikt bij storytelling zijn bedoeld om een emotionele reactie teweeg te brengen bij consumenten en ze te verbinden met het merk. (Ensie.nl – Encyclopedich Kennisplatform)
Hoe maak je jouw stoffige product/dienst tot een ware belevenis, zodat potentiële klanten zich aan je binden en ambassadeur worden.
Het draait om merkbeleving. Jouw merk laten spreken, dat is wat nodig is voor jouw bedrijf. En daarom kiezen we bij het creëren van jouw merk & concept voor storytelling. Om het merk nog beter op de kaart te zetten en kracht bij te zetten. Daarom is storytelling één van de manieren om een merk & concept te creëren.
Jouw merk- en kernwaarden doorvertalen dankzij jouw merk & concept.
Samen met de opdrachtgever gaan we op zoek naar het merkverhaal. Het gevoel wat jij bij jouw bedrijf hebt, de reden voor het starten van je onderneming, de meerwaarde die jij levert, die willen we doorvertalen naar een merkverhaal rondom jouw bedrijf.
Jouw potentiële klant de meerwaarde laten zien dankzij een case waarin jij het probleem weet op te lossen, waar jou klant tegenaan is gelopen.
Klaar zijn om te werken aan iets groots. Dat is waar we aan beginnen. We gaan van jouw, verbeter ons hoor als het ander is, stoffige en simpele product/dienst naar een innovatieve oplossing die baanbrekend is en waarvan mensen zeggen: ‘Zo, maar dat is wat je wil, daar wil ik onderdeel van zijn’.
Wanneer ga jij werken aan jouw merk & concept? Tijd om te werken aan jouw bedrijf. Van doorsnee aanbieder tot het merk binnen jouw branche of sector.